Företag, CV, Produkt

Säljande bilder


En bild säger mer än tusen ord och kanske är det så att en bild även säljer mer än tusen ord. På nätet, i mobiler och surfplattor är bilden det viktigaste.

Kravet på uttrycksfulla och personliga bilder ökar ständigt när vi allt snabbare väljer bort det vi inte tycker ser bra ut.  Allt viktigare blir det också att bilderna hänger ihop över tid. Det vill säga att bilderna på de personer som anställdes senast är fotograferade på samma sätt som dom som anställdes för 2-3 år sedan. Det samma gäller produkter som också behöver fotograferas i samt stil och med samma typ av ljussättning över tid.

Däför har jag avtal med företag för att dom skall veta att vad varje fotografering kostar och att det blir samma ljus och stil som förra fotograferingen.


Personliga företagsbilder


En bild säger mer än tusen ord sägs det och kanske är det så att en bild även säljer mer än tusen ord.

Bra professionella bilder på medarbetarna i grupp eller personliga porträtt på var och en skapar förtroende för både företaget och individen.

Idag har behovet av bra bilder på de personer som arbetar på ett företag ökat inte minst beroende på internets allt viktigare roll i marknadsföring och kommunikation.

Eftersom din hemsida ofta är en kunds första kontakt med ditt företag så är viktigt att bilderna speglar dig och ditt företag på ett sätt som ger förtroende.

Som sagt: ”man har bara en chans att göra ett första intryck” .

.

Produktfotografering


Jag gör produkt fotograferingar både i ateljén och hos kunderna i den miljö som produkterna finns i. Många gånger ger det en bättre stämning i bilderna och när det gäller till exempel mat så är det ofta effektivare än att fotografera i ateljé.

Produktbilder används idag i många olika kanaler.

Ofta är så att samma produkt skall visas på flera olika sätt beroende på om den skall användas i en annons, på en webbsida eller om den skall var med på t.ex. en meny.

Har man ett sortiment där det hela tiden kommer nya produkter och gamla tas bort så är det extra viktigt att den nya produkterna fotograferas på samma sätt som de tidigare produkterna. Annars är det lätt gjort att man ger kunden ett ”ojämnt” intryck.